Zehnder Group forener merkevareutseendet sitt

Exvent ble en del av den ledende europeiske leverandøren av ventilasjonsløsninger, Zehnder Group, for fem år siden. Samspillet har vært livlig, og vi har vært involvert i ulike utviklingsprosjekter med mor- og søsterselskaper. Vi er eksperten på kaldt klima og ventilasjon som oppfyller nordiske krav i gruppen av bedrifter som tilhører gruppen. Det har vært etterspørsel etter vår spesialkompetanse.

Som en del av hele konsernets merkevarefornyelse introduserer vi Zehnders fornyede utseende ved årsskiftet. Å forene utseendet til gruppens hovedbudskap og materialer er en velkommen forandring, da det også bidrar til å gjøre produkter laget i Finland kjent på nye eksportmarkeder.

Always the best climate

Året 2023 har vært et dobbelt jubileumsår for Enervent Zehnder. I år har selskapet produsert ventilasjonsaggregater i 40 år, og i Norge har ventilasjonsaggregater blitt markedsført under navnet Exvent i 20 år. De siste tiårene har rommet flere eierskifter og samtidig en endring i ytre utseende. Med den kommende reformen vil den grønne logofargen som ble introdusert i 2008 gradvis bli historie. Exvent logoen blir stående inntil videre, men den vil bli brukt sammen med Zehnder Groups logo i fremtiden.

– Selv om vår eksterne fargeskala endres, tilbyr og produserer vi fortsatt høykvalitets ventilasjonsløsninger utviklet i Finland, minner Sonja Häggman, som er ansvarlig for Enervent Zehnders og Exvents markedsføring og kommunikasjon, samt kundeopplevelse.

Häggman bekrefter at det å bli med i et internasjonalt konsern har åpnet flere muligheter for Enervent og Exvent til å utvikle sin egen virksomhet.

– Sveitsiske Zehnder Group, som er et familieselskap, har aktivt utvidet virksomheten gjennom oppkjøp, og det har vært mange landspesifikke merkevarer under samme tak. Reformen søker blant annet å styrke den generelle bevisstheten om Zehnder i alle driftsland. Gjennom dette støttes vekst og utvikling av datterselskaper i ulike land.

Alle Zehnder Group-selskapene har høykvalitets og avanserte produkter til felles. Det beskrives også med slagordet «Always the best climate». Konsernet tilbyr de beste ventilasjonsløsningene for alle behov.

Exvents ERP-system endres samtidig som merkevareutseendet. I løpet av første halvår neste år går vi over til å bruke konsernets SAP-løsning. Vi vil informere våre ulike interessenter om dette nærmere nærmere tidspunktet.

(Foto: Den nye identiteten er allerede synlig på vårt hovedkontor i Borgå)